Wednesday 11 January 2012

Bonus PB ... Alhamdullilah

Bagi semua usahawan PB samada yang baru masuk atau telah lama, hari ni merupakan hari gembira kerana usaha penat lelah bulan lepas telah dapat dinikmati. Bukan seperti kerja makan gaji samada kerajaan atau swasta, Bonus PB akan dinikmati SETIAP BULAN, Ajue ulang, SETIAP BULAN. 


Bonus PB bergantung berapa yang kita nak, maka kita usahakanlah untuk bulan sebelomnya. Mudah kan??? Bukan susah pon nak dapat bonus, bukan kena kerja setahun dulu baru dapat bonus, tu pon belom tentu setimpal dengan apa yang diusahakan. Lebih teruk lagi kalau company declare tak de bonus langsung!!. Amacam kawan-kawan di sana, masihkan anda mahu sentiasa menanti , menunggu dan melihat orang berjaya dan anda masih berada disitu sahaja? Ayuh, bangun kawan, marilah kita sama-sama merubah nasib kita kerana 

Allah takkan mengubah nasib seseorang itu jika dia tidak berusaha untuk mengubahnya nasibnya sendiri.




Tadi terus ke Uniqlo KLCC untuk beli sesuatu buat hubby. Sebagai tanda penghargaan hubby yang sentiasa berada di sisi untuk support apa sahaja yang Ajue lakukan. Dan jugak boleh lah hubby bawak pergi Tokyo next week ;-). Sesungguhnya moral support serta pandangan pihak ketiga adalah penting ketika kita 'down' atau menghadapi jalan buntu. Selain daripada terus-terusan berdoa kepada Allah agar dipermudahkan segala urusan dan dimurahkan rezeki kami. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment