Wednesday 14 December 2011

SBPI Interview

Adlan juga mendapat panggilan untuk menghadiri temuduga kemasukan ke SBP Form 1 tahun depan. Sekolah SBPI Gombak call cakap interview on Selasa 22 November 2011. Since Adlan still lagi kat KYS untuk Residence Based Selection, kami request untuk sesi lain lepas tamat RBS. 





Still kepenatan sebab baru jer habis RBS pagi tadi, then terus tukar baju pergi interview SBP pulak. All the best Adlan!




This is taken from some web:


Tetapi untuk pengetahuan para ibu bapa, murid-murid yang ditemuduga oleh SBP dan SBPI adalah merupaka kuota 20% yang diberikan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) kepada pengetua sekolah untuk memilih sendiri pelajar mengikut kriteria keperluan khas sekolah. Sekiranya anak-anak tuan-puan aktif dalam bidang kokurikulum dan ko-akademik dalam dan luar sekolah serta memegang jawatan-jawatan penting di sekolah, mereka akan mendapat keutamaan untuk kuota 20%. Pihak SBP da SBPI juga akan memaklumkan pihak sekolah (sekolah asal -SK) dan waris samada melalui surat atau telefon jika tersenarai dalam list (senarai) temuduga.
Walau bagaimanapun, sekiranya anak-anak tuan-puan tidak ada dalam senarai temuduga atau tidak mendapat apa-apa makluman daripada pihak SBP dan SBPI jangan bimbang kerana kuota 80% lagi adalah pemilihan daripada KPM.

 Kami as parents of course mahukan yang terbaik untuk anak-anak. And I believe all parents are with the same thought as me. Apa-apa pon, kita hanya mampu merancang, Tuhan yang menentukan. So Adlan, buat yang terbaik dan selebihnya berserahlah kepada yang maha Esa. Ameen.









No comments:

Post a Comment